بزرگ شدن پروستات
نوشته شده توسط : سحر

پروستات بزرگ شده چیست؟

هیپرپلازی خوش خیم پروستات همان مشکل شایع بزرگ شدن پروستات در مردان مسن است. هنگامی که پروستات بزرگ می شود ، فشار بر مجرای ادراری وارد می شود و دیواره مثانه ضخیم می شود. با ضخیم شدن دیواره و فشار بر مجرای ادرار ، برای مردان مشکل است که بطور کامل ادرار کنند ، که منجر به بسیاری از عوارض مربوط به مجاری ادراری مانند عفونت در مردان می شود.

 

هیپرپلازی خوش خیم پروستات یک بیماری بی ضرر است و باعث سرطان نمی شود. اما گاهی بیماری و سرطان پروستات می تواند همزمان رخ دهد. بزرگ شدن پروستات یک پدیده شایع در مردان است و حدود نیمی از مردان بین 51 تا 60 سال این مشکل را دارند. بیش از 90 درصد مردان بالای 80 سال نیز از این عارضه رنج می برند.

س forال بسیاری از عزیزان این است که پروستات چیست و چرا بزرگ شدن پروستات برای جامعه مراقبت های بهداشتی کشور بسیار مهم است. پروستات مایعی ترشح می کند که اسپرم را تغذیه و محافظت می کند. در حین انزال ، پروستات این مایع را به داخل مجرای ادرار هل می دهد و به عنوان مایع منی از طریق مایع منی دفع می شود.

بیماریهای ناشی از بزرگ شدن پروستات.

در سنین پایین ، عفونت و التهاب پروستات یا پروستاتیت.

بزرگ شدن خوش خیم پروستات در سنین بالا

 

سرطان پروستات

بزرگ شدن خوش خیم یا هیپرپلازی خوش خیم پروستات ، مانند هر اندامی در بدن ، می تواند منجر به سرطان شود. سرطان می تواند در یک یا چند ناحیه از پروستات ایجاد شود و در نهایت کل پروستات را تحت تأثیر قرار دهد. اگر سرطان محدود به خود پروستات باشد ، این غدد و وزیکول های منی با پروستاتکتومی رادیکال برداشته می شوند.

س Theالی که بسیاری از مردم می پرسند این است: علائم بزرگ شدن پروستات چیست؟ در پاسخ به زمان ، ما می گوییم که پیری یکی از عوامل اصلی بزرگ شدن خوش خیم پروستات است و بسیاری از مردان علائم را در 80 سالگی تجربه می کنند.

 

اگرچه هنوز علت اصلی این بیماری ناشناخته است ، اما می توان گفت تغییرات وابسته به سن در هورمونهای جنسی مردانه از جمله عوامل موثر بر این بیماری است. هرگونه سابقه خانوادگی بیماری پروستات و ناهنجاری های بیضه ، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

بیماری پروستات در مردان بالای 50 سال شایع تر است. اکثر آنها را می توان بدون تأثیر بر عملکرد جنسی درمان کرد. پروستات در مردان در حدود 30 سالگی شروع به رشد می کند و علائم را در دهه 50 ایجاد می کند. هیپرپلازی خوش خیم پروستات 40 تا 50 درصد مردان 50 تا 60 سال را درگیر می کند ، اما تنها 10 درصد موارد نیاز به مداخله پزشکی یا جراحی دارند. هیپرپلازی خوش خیم پروستات خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش نمی دهد.

بزرگ شدن پروستات یکی از بیماریهایی است که تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی دارد ، بنابراین کنترل و کاهش علائم و نشانه های آن بسیار مهم است. ما قسمتهای اول مقاله را به ارائه این اختلال اختصاص می دهیم تا درک بهتر و کامل تری از آن داشته باشیم. ما شما را با روش های مختلف درمانی برای درمان بزرگ شدن پروستات آشنا می کنیم.

بزرگ شدن خوش خیم پروستات ، که از این پس بزرگ شدن پروستات نامیده می شود ، یک بیماری شایع است که با افزایش سن مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. این وضعیت به عنوان هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) نیز شناخته می شود.

 

بزرگ شدن پروستات می تواند مشکلات دستگاه ادراری را ایجاد کند. هیپرپلازی خوش خیم پروستات درمان نشده می تواند جریان ادرار را از مثانه مسدود کرده و مشکلاتی در مثانه ، مجرای ادراری یا کلیه ها ایجاد کند. چندین روش م effectiveثر برای درمان بزرگ شدن پروستات ، مصرف داروها ، درمانهای کم تهاجمی و در نهایت مرگ به عنوان یک درمان دائمی برای بزرگ شدن پروستات از طریق جراحی وجود دارد.

 

در انتخاب بهترین درمان برای بزرگ شدن پروستات ، متخصص اورولوژی قطعاً باید میزان و شدت علائم مجاری ادراری ، اندازه پروستات ، وضعیت سلامتی و سایر شرایط پزشکی را در نظر بگیرد.

آناتومی پروستات

پروستات غده ای است که در هفته هفتم بارداری شکل می گیرد. . شکل این غده مخروطی است. این غده تحت تأثیر هورمون های مردانه قرار دارد. ویژگی های مردانه ، مانند ضخیم تر شدن صدا و رشد ریش ، بر رشد این غده تأثیر می گذارد. قسمتی از مجرای ادراری از پروستات عبور می کند. به همین دلیل ، علائم مشکلات پروستات ، مانند احساس سوزش و تکرر ادرار ، شبیه علائم مشکلات دستگاه ادراری است.

 

علائم بزرگ خوش خیم پروستات

دفع ادرار صبحگاهی یکی از علائم هیپرپلازی خوش خیم پروستات است. این به دلیل این هست که

از سرطان پروستات با مصرف کنجد

دانه کنجد سرشار از روی است. بر اساس مطالعه ای ، این ماده برای سلامت پروستات مورد نیاز است. میزان روی بدن در مردان به BPH یا سرطان پروستات پایین تر است ، که چند بار این میزان تا 75 درصد کمتر از افراد دارای پروستات سالم می باشد.

جذب روی مواد مصرفی می تواند نسبت به مکمل های روی آسان تر است. با میان وعده دانه های کنجد به بدن خود کمک کنید. بادام ، لوبیای آدزوکی ، و دانه کد تنبل نیز سرشار از روی است. یک مطالعه روی موش ها نشان داد داد که کد کد تنبل نیز می تواند برای درمان BPH مفید باشد.





:: برچسب‌ها: بزرگ شدن پروستات ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: